.

תכנית קורסים מקוונים תשפ"ה (2024-2025)

אנו מזמינים ללמידה והעשרה בתחום הטיפול המשולב הורה-ילד.

מחיר מפגש בן שעה וחצי הוא 100 שח. ניתן להרשם לקורס מלא בלבד. נבקשכם להירשם ולשלם באמצעות טופס התשלום המאובטח הנמצא בהמשך לפרטי הקורס. מספר המשתתפים בכל קורס מוגבל!

נשמח אם תעבירו את המידע לאנשים נוספים שמתעניינים בתחום!

------------------------

הטיפול הדיאדי – התבוננות במפגש הורה ילד

דר' חנה קמינר

תאריכים: 4 מפגשים בימי רביעי: 06.11.24, 13.11.24, 20.11.24, 27.11.24 בשעות 20:00-21:30

על הקורס: הסדרה תכלול ארבעה מפגשים בהם תתקיים הצצה לנבכי הטיפול הדיאדי. הטיפול הדיאדי הינו מודל מבוסס מנטליזציה בגישה פסיכואנליטית-התייחסותית לטיפול בהפרעות ביחסים בילדות. מודל זה מייצג אינטגרציה של גישת יחסי אובייקט המתמקדת בעולם הייצוגים הפנימיים עם הגישה האינטר-פרסונאלית המדגישה את ההתרחשויות הבין-אישיות הגלויות. לפיכך המודל מבוסס על קשר הדוק והשפעות הדדיות בין העולם הפנימי לחיצוני. כל מפגש יארך כשעה וחצי שיתייחס לאלמנטים השונים המרכיבים את הטיפול הדיאדי. יכלול הרצאה שמשלבת תיאוריה ודוגמאות מטיפולים.
על המרצה: דר' חנה קמינר, פסיכולוגית קלינית והתפתחותית בכירה וחינוכית מומחית. עבדה כמנהלת התחנה לטיפול פסיכולוגי התפתחותי במשך 28 שנה. בשנים האחרונות מנהלת את בית הספר לפסיכותרפיה פסיכואנליטית לטיפול הורה ילד בתל אביב. מטפלת, מלמדת ומדריכה בתחום הטיפול בכלל והטיפול הדיאדי בפרט.

------------------------

חינוך לניקיון: ענייני פיפי וקקי

קרן גולדברג

תאריכים: 3 מפגשים בימי שישי 22.11.24, 29.11.24, 06.12.24 בשעות 09:00-10:30

על הקורס: השתלמות על סיבוכים ועיכובים בחינוך לניקיון (גמילה). בהשתלמות נתבונן על משימה התפתחותית זו דרך מפגש של עולמו הפנימי של הילד עם עולמו הפנימי של ההורה, והאופן בו הם מעצבים זה את זה במפגש הבינאישי בזמן חינוך לניקיון. נעמיק את ההבנה לגבי דינמיקות העיכוב של חינוך לניקיון וכיצד ניתן לחלץ את ההורה והילד מהמבוי הסתום.

על המרצה: קרן גולדברג, פסיכולוגית התפתחותית מומחית ומדריכה. מומחית בטיפול דיאדי, ובטיפול בטראומה בגיל הרך. עובדת כיום בקליניקה פרטית, מלמדת ומדריכה במכון חרוב, ובמסגרות טיפוליות שונות.

------------------------

גירושין - והטיפול הדיאדי

דר' חנה קמינר

תאריכים: 3 מפגשים בימי רביעי: 12.03.25, 19.03.25, 26.03.25 בשעות 20:00-21:30

על הקורס: סדנא זו תעסוק במאפיינים הייחודיים של חברי המשפחה במצב הגירושין, וההשלכה של הנסיבות בעיקר על הילדים, בהתאם לגילאים השונים (בעיקר בגיל הרך). נדון לגבי הדרך המועדפת להתערבות, וכיצד, האם ומתי הטיפול הדיאדי נותן מענה במקרים אלה. הסננא תלווה בתיאורי מקרים בהם נוכל להתבונן על מטרות הטיפול, על הטיפול הדיאדי כמענה לאופני ארגון העצמי אצל הילד, והיתרונות של הטיפול הדיאדי. משתתפי הסדנא מוזמנים להביא דילמות מטיפולים במשפחות המצויות בהליכי גירושין או גרושים.

על המרצה: דר' חנה קמינר, פסיכולוגית קלינית והתפתחותית בכירה וחינוכית מומחית. עבדה כמנהלת התחנה לטיפול פסיכולוגי התפתחותי במשך 28 שנה. בשנים האחרונות מנהלת את בית הספר לפסיכותרפיה פסיכואנליטית לטיפול הורה ילד בתל אביב. מטפלת, מלמדת ומדריכה בתחום הטיפול בכלל והטיפול הדיאדי בפרט. 

------------------------

ארגוני האישיות של קרנברג ואופן הביטוי שלהם ביחסי הורה-ילד

דר' שרון פלגי

תאריכים: 4 מפגשים בימי שלישי  07.01.25, 14.01.25, 21.01.25, 04.02.25 בשעות 20:00-21:30

על הקורס: פרופ' אוטו קרנברג מציע מודל להתפתחות נפשית, המבוסס על ארגון האישיות של האדם – תוך הפרדה ל-3 ארגוני אישיות: ארגון פסיכוטי, ארגון גבולי וארגון נוירוטי, כמו גם לארגון אישיות 'בריא'. יחודיות מודל זה, הינו כי מערכת סיווג זו מתבססת על מאפיינים תוך נפשיים ולא על פי תסמינים פנומנולוגיים (בשונה מה-DSM או ה-ICD). הסיווג על פי ארגוני אישיות איננו מחליף את מערכת הסיווג הפסיכיאטרית, אלא משלים אותה, ומאפשר הבנה מורכבת יותר של נפש האדם ושל צרכיו, תוך יישומים והדגשות לגבי דרכי עריכת האינטייק והטיפול המתאימות לכל אחד מהארגונים.   במהלך הקורס, נדבר על המודל ההתפתחותי של קרנברג, על המאפיינים השונים של כל אחד מארגוני האישיות, ועל האופן אשר הינם מתבטאים ביחסי הורה-ילד, ובטיפול בהורות.  
מפגש ראשון: המודל ההתפתחותי של קרנברג – האם קיימת אישיות 'נורמלית'?
מפגש שני:  ארגון אישיות פסיכוטי – מאפייני הארגון וביטויים באינטייק, אבחון וטיפול.
מפגש שלישי:  ארגון אישיות גבולי – מאפייני הארגון וביטויים באינטייק, אבחון וטיפול.
מפגש רביעי:  ארגון אישיות נוירוטי – מאפייני הארגון וביטויים באינטייק, אבחון וטיפול.

על המרצה: ד"ר שרון פלגי, פסיכולוגית קלינית מומחית-מדריכה. משמשת כפסיכולוגית הארצית של מכבי שירותי בריאות, מרצה בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה, חברה בועדה המקצועית לפסיכולוגיה קלינית ובעלת קליניקה פרטית בחיפה.

------------------------

האב כסוכן שינוי בטיפול הפסיכולוגי

עמית דהרי

 

תאריכים: 3 מפגשים בימי רביעי: 12.2.25, 19.2.25, 26.2.25 בשעות 20:00-21:30

על הקורס: פרויד כתב:  I cannot think of any need in childhood as strong as the need for a father's protection" (Freud, 1930. Civilization and its Discontents). על רקע שינויים מסוימים החלים בחלוקת התפקידים בתוך המשפחה והמעורבות ההולכת וגדלה של אבות בגידול ילדיהם, גברה ההתעניינות במשמעות ובמעורבות של האב בגידול הילדים ובצורך לחשיבה על האב כסוכן שינוי בטיפול הפסיכולוגי. בקורס זה נסקור בקצרה את התפיסה הפסיכואנליטית בנושא אבות, נבחן מחקרים חדשים העוסקים בקשר אב-ילד בפרספקטיבה התקשרותית ומחקרי מוח, נתבונן בתנועה הנפשית והחברתית אל 'אבהות החדשה' ונחשוב על קווים מנחים בעבודה טיפולית עם אבות.

על המרצה: עמית דהרי, פסיכולוג התפתחותי מומחה, מלמד במגמה ההתפתחותית באוניברסיטת בן גוריון בנגב, קליניקה פרטית.

------------------------

המפגש בין העולם הפנימי למציאות בטיפול הדיאדי בתוך "המשפחה החדשה"

רעיה אבימאיר-פת

תאריכים: 3 מפגשים בימי שלישי 18.02.25, 25.02.25, 04.03.25 בשעות 20:00-21:30
על הקורס: במשפחות חד-מיניות וחד- הוריות, הדיאלוג בין העולם הפנימי של הילד לבין העולם הפנימי של ההורה, והניסיון ליצור סיפור משפחתי משותף, מאתגרים לאור האפיונים המשפחתיים המציאותיים, אשר חסרים מבנים מוכרים להבנתם.     הקורס ידון בתיאוריות פסיכולוגיות העוסקות בהתאמת החשיבה הדינאמית ההתפתחותית למצב המשפחתי החדש, ובידע הקליני שנלמד מתוך הדיאלוג הורה-ילד בטיפול הדיאדי.

על המרצה: רעיה אבימאיר-פת, פסיכולוגית קלינית והתפתחותית מדריכה, עבדה בעבר במרפאה לטיפול פסיכולוגי התפתחותי בחיפה והייתה יו"ר "האגודה לפסיכותרפיה הורה-ילד". מלמדת ומדריכה שנים רבות במסגרות שונות.

------------------------

משחק בקונטקסט דיאדי – התפתחות תקינה ופתולוגית של מרחב משחקי בהקשר דיאדי

מיטל גורדון 

תאריכים: 3 במפגשים בימי רביעי 04.12.24, 11.12.24, 18.12.24 בשעות 20:00-21:30

על הקורס: הסדרה תכלול 3 מפגשים: 
1. התפתחות משחק תקינה – התבוננות על משחק כהתפתחות בקשר עצמי-אחר, מתוך תיאוריית השלבים של מאהלר.
2. התפתחות פתולוגית של מרחב המשחק- צורות של העדר משחק, תסריטים נרקיסיטיים של הורות כחלק מהצטמצמות המרחב המשחקי של הדיאדה.
3. התפתחות פתולוגית של משחק כעיוות בקווי ההתפתחות לפי אנה פרויד, ומקום המטפל בניסיון להשיב משחק מעיוותו כאקטינג אווט חזרה לעבר משחק אינטראקטיבי.

על המרצה: מיטל גורדון פסיכולוגית קלינית ומדריכה. עובדת המרפאה לטיפול פסיכולוגי התפתחותי, משרד הבריאות, בחיפה. מלמדת טיפול דיאדי, מדריכה בזרמים, בטנדו ובויניקוט גבעת חיים, מטפלת בקליניקה בילדים, בבני נוער ובמבוגרים.

------------------------

'בין יסורים לחמלה: מצבו הנפשי של ההורה לנוכח סבלם של ילדיו'

רפי ישי

תאריכים: 3 במפגשים בימי שני 17.02.25, 24.02.25, 03.03.25 בשעות 20:00-21:30 
על הקורס: הורות כרוכה בהתמסרות. מעבר לגאווה ולהנאה שהורות מעניקה , היא גם נתינה שיש בה לעיתים קרובות הקרבה וייסורים שמקורם הוא במצפון ובאחריות האימהית והאבהית. חוויית ההורות רוויה בכאבים פיזיים, דאגה אינסופית, מאמץ מתמשך, לילות ללא שינה, רצף חוזר חלילה של כישלונות ותיקונם, של ביקורת עצמית, וגם של שיפוט חיצוני, ובעיקר של חוסר וודאות באשר לעתיד. כל זה, מוכר לנו מחיי היומיום, עוד לפני שחודרים לחיינו מלחמה או אסון. בהורות טמונה המחויבות להגן על הילדים, לאפשר להם מרחבי צמיחה ושגשוג, לספק להם מזון בריא, חינוך הולם, וחברה במקביל לצורך לחנך לערכים הראויים, להגביל התנהגות הרסנית, להקנות הרגלים, לעודד כישורים ולהכיר בעולמם הפנימי המיוחד של כל ילדה וילד. כשגם ביומיום המאמץ לממש הורות שכזו, נחסם לעיתים קרובות, ובקלות. במודל הטיפול במחסומים להורות, בטיפול הורה-ילד, אנו עושים מאמצים לעזור להורים לממש את הורותם, להתגבר על הקריסה לתוך אשמה הורית משתקת ולהאמין ביכולתם להצמיח בתוכם הורות אחרת, גמישה יותר, מותאמת יותר. אולם כשהורים נקלעים לאירועי מלחמה ואסון בסדר הגודל שאנו נתונים בו מאז אירועי ה 7 באוקטובר, ובאירועי חיים שליליים נוספים, דרכי התפקוד של האב והאם, עלולות להשתבש עד כדי תחושה של אובדן היכולת לשמש כהורים. בקורס, נדבר על הדרכים להבין את ההורות כמצב נפשי מיוחד, שבעת אסון מעמיד את כוחות האגו של האשה או הגבר המשמשים כהורים במבחן בלתי אפשרי. נברר כיצד כמטפלים, נאפשר לאימהות ולאבות לשתף אותנו בתחושות המועקה, הייסורים והבושה הנגרמים להם עקב תחושת חוסר התפקוד והשליטה שלהם, ולסייע להם לשקם את תחושת הזהות ההורית שלהם.

על המרצה: רפי ישי - פסיכולוג קליני, חוקר וכותב על טיפול בהורות. מלמד בתוכנית 'זרמים' -התכנית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית, המחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת חיפה.

------------------------

סוגיות נבחרות בטיפול דיאדי בילדים על הרצף האוטיסטי

קרן פז 

תאריכים: 3 במפגשים בימי רביעי, 15.1.25 , 22.1.25 , 29.1.25 בשעות 20:00-21:30

אַסְפֶּרְגֵּר / ליאת מייה לומברוזו
מֵאָז שֶׁהֵבַנְתִּי שֶׁאַתָה עַל הָרֶׁצֶׁף
אֲנִּי
אוֹסֶׁפֶׁת נְקֻדּוֹת
לִּזְכוּתְך
אֲחַבֵר
אוֹתָן לְקַו -,
לְהַגִּיעַ
אֵלֶׁיך

על הקורס:
בעבודה טיפולית עם ילדים על הרצף, האתגר מתחיל מן היסוד: שכן אותו יסוד של קשר ותקשורת, שברגיל התהליך הטיפולי נסמך עליו, הופך להיות מאמצעי, למטרה טיפולית בפני עצמה. שלא כמו בטיפול דיאדי קלאסי, הקושי שהביא לטיפול אינו נובע בהכרח מקשיים התקשרותיים בדיאדה, אך כן עשוי להתבטא בהם, בשל האתגרים הרבים שמעמיס האוטיזם על יכולתם של הילדים (ושל ההורים) להשתתף באופן מלא בתקשורת אנושית קרובה ואינטימית.
תחת ההנחה המבוססת מחקר, כי מעורבות ההורים בטיפול באוטיזם מהווה אחד הגורמים המנבאים יעילות טיפולית בקידום הילד, ישנה חשיבות גבוהה במיוחד לסייע להורים "לחבר את הנקודות לקו..", "להגיע" אל ילדם, ולקדמו בסולם השלבים ההתפתחותיים.
בקורס קצר זה נתמקד בגורמי החוסן המרכזיים התומכים בטיפול דיאדי באוטיזם, ובאופן בו ניתן לקדם בחדר הטיפול תהליכים משמעותיים של בניית תשתית תקשורתית אַפקטיבית ואֵפקטיבית, תוך הדגשת הצרכים ההתפתחותיים וההיתקשרותיים של הדיאדה.

על המרצה: קרן פז, מטפלת בתנועה , פסיכותרפיסטית ומדריכה צוותים טיפוליים. מנהלת את "מעברים" - המרכז לטיפול רגשי באמצעות אמנויות, בחולון. עובדת באוריינטציה התקשרותית וממוקדת רגש וחוויה, ומתמחה בעיקר בעבודה עם משפחות הנתונות במשבר טראומטי )CPP), משפחות לילדים עם אוטיזם וקשיים התפתחותיים, מבוגרים המתמודדים עם מצבי דחק מתמשכים, והדרכות למטפלים. לשעבר, אחראית תחום טיפול רגשי בגני התקשורת של אלו"ט. וכן לאורך שנים נמנתה עם סגל ההכשרה בתוכניות הכשרה לטיפול בתנועה בסמינר הקיבוצים ובאוניברסיטת חיפה . כיום מלמדת, מרצה ומדריכה במסגרת "חופים" במכללה האקדמית ת"א יפו, האגודה הישראלית לטיפול הורה -ילד, ותוכניות ה ה כשרה של מכון חרוב

------------------------

טיפול דיאדי בילדים על הספקטרום האוטיסטי והוריהם

דפנה בר-אילן תומר

תאריכים: 3 במפגשים בימי שלישי 18.03.25, 25.03.25, 01.04.25 בשעות 20:00-21:30 
על הקורס: מנטליזציה של מה שלא ניתן למנטליזציה, כתבה Arieta Slade, הוא הפרדוקס עימו מתמודדים הורים לילדים עם ASD. זהו גם אחד האתגרים בטיפול הדיאדי בילדים אלה והוריהם. בקורס נעסוק בתרומתו הייחודית של הטיפול הדיאדי להתפתחותם של ילדים בספקטרום האוטיסטי, ובמאפיינים ובאתגרים הייחודיים של טיפול זה. משתתפי הקורס מוזמנים גם להביא מקרים לדיון.

על המרצה: דפנה בר-אילן תומר פסיכולוגית חינוכית והתפתחותית מדריכה, מנהלת יחידת גני תקשורת בעמותת "אותי"-עמותה ישראלית לאוטיזם, מדריכה בביה"ס לטיפול משולב הורה-ילד. בעלת ניסיון רב שנים בעבודה טיפולית עם ילדים בספקטרום האוטיסטי והוריהם בגני תקשורת ובקליניקה.

------------------------

טיפול הורה - ילד במצבי טראומה

דר' סיגל קני-פז

תאריכים: 3 במפגשים בימי ראשון 02.03.25, 09.03.25, 23.03.25 בשעות 20:00-21:30 

על הקורס: המפגש עם ילדים אשר חוו אירועים טראומטיים משני חיים, הוא מפגש מורכב וקשה עבור אנשי מקצוע. עוצמת האירועים כפי שהם מובאים אלינו המטפלים, גורמת לא פעם לחשש לנגוע בהם, עד כדי שיתוק. אנו חוששים שלא נמצא את המילים המתאימות, שאין לנו את ההכשרה המתאימה ולפיכך פעמים רבות לא מתאפשר הדיבור הישיר על הטראומה. תגובה זו עומדת בסתירה לתאוריה ולמחקר העכשווי בטיפול בטראומה בילדים, המדגיש באופן מובהק את חשיבות הדיבור והעיסוק בטראומה באופן ישיר כדרך לריפוי ותיקון ואת חשיבות העבודה עם הורים לעיבוד משותף של הטראומה והחזרת הביטחון לקשר.
הקורס הנוכחי יעסוק בטיפול בהורים וילדים אשר חוו או חווים טראומה, בכלל זה: מוות, תאונה, מחלה, נטישה, חשיפה לאלימות בין בני זוג, השמות מרובות, התעללות והזנחה. נבחן מה עושה החוויה הטראומטית לקשר הורה – ילד, כיצד היא משפיעה על ההתקשרות וכיצד ניתן לטפל בשיבושים בקשר. אירועי השבעה באוקטובר הרחיבו, לצערנו, את מעגל הטראומה בכלל ואת הילדים והמשפחות שנפגעו וזקוקים לטיפול בטראומה. מודל ההתערבות הנלמד בתוכנית לטיפול הורה-ילד ממוקד טראומה, מתאים במיוחד למצבים שנוצרו בעקבות השבעה באוקטובר, בכללם, מצבי שהייה ממושכת בחרדת מוות בממד, אבדן, שכול, פציעה, שבי וחטיפה. על כן אנו רואים חשיבות מיוחדת להכשרת אנשי מקצוע מעולים שיוכלו להרחיב את ארגז הכלים שלהם למתן מענה לאוכלוסייה זו.  נכיר מודל טיפולי מבוסס ראיות Child Parent Psychotherapy, המתמקד בשיקום ההתקשרות בין הורים לילדים שחוו טראומה.
בקורס יובא חומר תיאורטי ומחקרי תוך הבאת דוגמאות קליניות. מטרת הקורס היא לאפשר לאנשי מקצוע הבאים במגע עם ילדים והורים שעברו אירועים טראומטיים, לדבר את האירוע הטראומטי.

על המרצה:
דר' סיגל קני-פז עובדת סוציאלית קלינית במקצועה, מטפלת ומדריכה בטיפול הורה ילד במצבי טראומה בשיטת cpp. שייכת לסגל האקדמי של ביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב שם היא משמשת כמנהלת אקדמית של תוכנית לימודי המשך ׳טיפול הורה ילד ממוקד טראומה והתקשרות׳. דר' סיגל קני-פז מרצה ומדריכה במכון חרוב, וכן משמשת כסגנית ראש מינהל ומנהלת את המרכזים הטיפוליים למשפחה בנתניה.

------------------------

לפגוש אי(מהות) בטיפול הדיאדי

דנה מידן

תאריכים: 3 במפגשים בימי ראשון 04.05.25, 11.05.25, 18.05.25 בשעות 20:00-21:30 

על הקורס: לדיאלוג, שמקיימת האם עם עברה, ובפרט עם אמה, יש חלק ביכולתה לחרוג מעמדת הילדה אל עבר עמדת האם. ההסכמה להביט אל העבר מאפשרת להכיר בחלקיותם של היחסים ולמסגר אותם בתפיסת עבר חיה. במוקד הקושי לבסס קשר בין עבר והווה, מעמידה הפסיכולוגיה את הטראומה שחוותה האם בילדותה; היא שמעכבת את תהליך האבל והיא שאחראית להעברה הבין דורית של דפוסי יחסים פתולוגיים, או בייצוגה המטאפורי - "רוחות רפאים בחדר הילדים" (Nursery the in Ghosts). אלא, שניתוקו של האישי מן הפוליטי, מתעלם מחלקה של התרבות בהסדרת הסובייקטיביות האמהית באמצעות מבנים פסיכו-חברתיים, המתערבים כפי שאטען ביכולתה של האם לנוע אל עברה ולמצוא בו סיפור.
בסדנא שלפנינו נתבונן כיצד המבט התרבותי מקבע את כשליה של האם כאי(מהות) וחוסם את המגע עם הסיפור שהיא נושאת מעברה . אראה כיצד מהווה הטיפול הדיאדי הקשר המזמין את האם לחיות מחדש את חלקי האי(מהות) בנוכחות מטפל.ת ולהתמירם לכדי סיפור נושא מובן.

על המרצה: דנה מידן, פסיכולוגית קלינית מדריכה, עובדת במרפאה לטיפול פסיכולוגי התפתחותי בחיפה ובקליניקה פרטית בגבעת עדה. כותבת את עבודת הדוקטורט בחוג לפרשנות ותרבות באוניברסיטת בר אילן, מרצה ומדריכה במסגרות שונות.

------------------------

טיפול הורה- ילד במצבי טראומה

מיכל ירדני

תאריכים: 3 מפגשים בימי שני: 21/04/25, 28/04/25, 05/05/25 בשעות 20:00-21:30

"אפילו בשרב הכי כבד

ידעתי שהגשם עוד ירד

ראיתי בחלון שלי ציפור

אפילו במשב סופה וקור"

יעקב גלעד

על הקורס: אירועים המותירים רישום טראומתי אצל ילדים, הינם רבים מכפי שנרצה לחשוב. הורים עשויים לפנות לטיפול בשל סימפטום שמטריד אותם, אך ללא מודעות לכך שאירועים מסוימים כגון ניתוח, מחלת הורה, מעורבות בתאונה או חשיפה לאלימות בין בני הזוג, עלולים להיחוות כטראומה, ואינם מקשרים בינם לבין הסימפטום. בפעמים אחרות, ילד שנמצא בטיפולינו עובר אירוע טראומתי במהלך הטיפול ואנו נדרשים לתת לכך מענה.
בקורס הנוכחי נבין מהי טראומה בגיל הרך וכיצד היא משפיעה על התפתחות הילד ועל הקשר שלו עם הוריו, נעסוק בחשיבות הדיבור על טראומה עם ילדים ונלמד כיצד ניתן לשוחח עמם על אירועי חיים קשים. ניחשף לשיטת טיפול מבוססת ראיות לטיפול בטראומה בגיל הרך, CPP- Child Parent Psychotherapy, שמאפשרת לילדים והורים לעבד חוויות טראומתיות שעברו ובכך מסייעת לילד לחזור למסלול ההתפתחות התקין. ההרצאות ישלבו בין ידע תיאורטי עדכני ומבוסס מחקר לדוגמאות קליניות.

על המרצה: מיכל ירדני, פסיכולוגית התפתחותית מומחית. מדריכה בתוכנית הלימודים לטיפול בטראומה בגיל הרך (CPP) במכון חרוב ומרצה מטעם המכון. חברת סגל בתוכנית "עוגן" לפסיכותרפיה אינטגרטיבית במכללה האקדמית ת"א יפו. מדריכה קבוצות מטפלים.ות במסגרות ציבוריות שונות ובאופן פרטי. מעבירה השתלמויות על התפתחות ילדים, טיפול בטראומה, טיפול בהורות, טיפול דיאדי, התקשרות ואוטיזם. מטפלת בקליניקה פרטית במושב תימורים בילדים והורים, בגישה אינטגרטיבית ממוקדת רגש ומבוססת התקשרות.

------------------------

------------------------

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.